-
January 15th, 2026, 02:56 PM
griz1970 Member
Utomhusskyltar som gör företag synliga
Hej forumet. Jag driver ett företag som nyligen flyttat till nya lokaler. Byggnaden ligger längs en trafikerad gata, men ändå verkar många ha svårt att hitta rätt. Vi får ofta samtal från kunder som frågar var vi ligger. Det känns som att fasaden inte kommunicerar tillräckligt tydligt. Just nu finns bara en enkel skylt utan belysning. På kvällstid syns den knappt alls. Jag tror att en mer genomtänkt lösning utomhus hade gjort stor skillnad. Samtidigt vill vi att det ska passa byggnadens uttryck. Det ska vara tydligt men inte rörigt. Jag funderar därför på vilka typer av utomhusskyltar som brukar fungera bäst. Har någon erfarenhet av detta från liknande företagssituationer.
-
January 16th, 2026, 07:16 AM
Junior Hostboard Member
Re: Utomhusskyltar som gör företag synliga
Hej. Vi stod inför samma problem när vårt företag bytte adress. Det visade sig snabbt att synlighet utomhus är avgörande. Många kunder kör eller går förbi utan att stanna. Därför behöver informationen vara tydlig direkt från gatan. Vi började se över olika alternativ för belysning och placering. När vi arbetade mer strukturerat med skyltning utomhus - fonsterfilmstockholm.se blev helheten tydligare. Skyltarna placerades så att de syntes både dag och kväll. Det gjorde att kunder lättare hittade rätt. Antalet samtal med vägbeskrivningar minskade. Även förbipasserande uppmärksammade företaget mer. Det skapade ett mer professionellt intryck. För oss blev det ett viktigt steg i etableringen på den nya platsen.
-
January 16th, 2026, 07:47 AM
Junior Hostboard Member
Re: Utomhusskyltar som gör företag synliga
Utomhusskyltning påverkar ofta första intrycket av ett företag. När informationen är tydlig känner sig kunder tryggare. Det gäller särskilt på platser med mycket rörelse. Synlighet dygnet runt kan vara avgörande. Små justeringar kan ge stor effekt. Erfarenheter från olika verksamheter visar samma mönster. Struktur och placering spelar stor roll. Diskussioner kring detta är därför vanliga. De speglar vardagliga behov hos företag. Ofta finns lösningar som inte kräver stora förändringar.
Tags for this Thread